Archief 2019

Overzicht laatste nieuwsberichten:

Werkbezoek aan Matamba oktober 2019

19 November 2019

Van 14 t/m 29 oktober zijn Cobi Noordhoff, Michiel Noordhoff en Marga van Huizen op werkbezoek geweest in Matamba.

Er is veel beleefd en goed werk verricht.

Van het bezoek zijn foto's en films gemaakt.

> Foto's

> Films

Financiële stukken 2018

29 July 2019

De financiële stukken voor het jaar 2018 zijn op de website gepubliceerd.

>Kascontrole 2018
>Financiële verantwoording 2018

Persbericht Tweedehands speelgoed- en kinderkledingmarkt

12 November 2019

Internationale dag van de Rechten van het Kind

Tweedehands speelgoed- en kinderkledingmarkt

Op zaterdag 23 november as van 10.00 – 17.00 uur en op zondag 24 november as van 13.00 – 17.00 uur is er in de Ravelzaal van het Theaterhotel te Almelo een tweedehands speelgoedmarkt en een verkoop van tweedehands kinderkleding. De markt is in het kader van de Internationale Dag inzake de Rechten van het Kind. De opbrengst van de markt gaat naar de Stichting Matamba en wordt besteed aan de zorg voor weeskinderen. De markt vindt plaats in samenwerking met de gemeenschap Almelo van Het Apostolisch Genootschap, de Stichting Matamba, en het Theaterhotel Almelo. Tevens zijn er activiteiten voor jong en oud: een verloting, kinderen kunnen schminkt worden, de naam van een pop mag je raden en er zijn veegpietjes aanwezig waar kinderen mee op de foto kunnen.

Aanbod

Het speelgoed dat aangeboden wordt is compleet, heel en schoon. Er is ook nieuw speelgoed.

Weeskinderen

Het doel van de Stichting Matamba is de nodige zorg te verlenen aan de bevolking van Matamba en omgeving. Matamba is een klein dorp in Tanzania. De activiteiten van de stichting zijn vooral gericht op de ondersteuning van weeskinderen. Deze worden opgevangen door familieleden, vaak zijn dat opa’s en oma’s. De gezinnen worden ondersteund op het gebied van onderdak, voeding, onderwijs, gezondheidszorg en als het nodig is op juridisch vlak.  De 2de handsmarkt 2019 levert een financiële bijdrage aan de zorg voor de weeskinderen.

Internationale dag van de rechten van het kind

Elk jaar wordt op 20 november de Internationale Dag van de Rechten van het Kind gevierd. Op die dag zijn er allerlei activiteiten om te herinneren dat kinderen speciale rechten hebben. UNICEF en de Verenigde Naties hebben hiervoor op 20 november 1989 een verdrag aangenomen. Hierin zijn de basisrechten van alle kinderen ter wereld vastgelegd.