Kerstkuieren 2018

26 December 2018

Kerstkuieren Rond ‘n Pook,

Het was dit jaar de negende keer dat er een Kerstwandeling was Rond ’n Pook. Iedere keer is het anders maar steeds weer mooi en hartverwarmend. De Kerstkuiertocht verenigt het nuttige met het aangename want de wandelaars konden een bijdrage doneren voor de weeskinderen van de Stichting Matamba. Het aangename was een prachtige wandeling door het mooie buitengebied van Albergen en Almelo. De weersomstandigheden waren perfect om de benen even te strekken: zo rond de 7 graden, droog, een beetje mistig….

Een kleine driehonderd wandelaars schreven zich in bij het Vlinderpunt aan de Postweg te Albergen. Op de route van 5 kilometer kwamen wandelaars sfeervolle pleiserplaatsen tegen. Bij Erve Vleerboer was er warme chocolademelk, een Infostand van de Stichting Matamba en sfeervolle dwarsfluitmuziek. Vervolgens liep de route naar de Buxustuin: daar bliezen de Midwinterhoornbloazers bij de Waterput en er was iets te drinken. Het atelier van Greetje Boerman was geopend. Het eindpunt was bij Erve op de Bekke waar het Mandolineorkest “de Regenboog” in Dickensachtige kleding speelde en er heerlijke soep aangeboden werd. In totaal is er ruim 80 liter soep geschonken.

Nu op naar volgend jaar.. De tiende keer…

> Enkele foto's van het kerstkuieren