Overzicht laatste nieuwsberichten:

Kerstkuieren 2018

26 December 2018

Kerstkuieren Rond ‘n Pook,

Het was dit jaar de negende keer dat er een Kerstwandeling was Rond ’n Pook. Iedere keer is het anders maar steeds weer mooi en hartverwarmend. De Kerstkuiertocht verenigt het nuttige met het aangename want de wandelaars konden een bijdrage doneren voor de weeskinderen van de Stichting Matamba. Het aangename was een prachtige wandeling door het mooie buitengebied van Albergen en Almelo. De weersomstandigheden waren perfect om de benen even te strekken: zo rond de 7 graden, droog, een beetje mistig….

Een kleine driehonderd wandelaars schreven zich in bij het Vlinderpunt aan de Postweg te Albergen. Op de route van 5 kilometer kwamen wandelaars sfeervolle pleiserplaatsen tegen. Bij Erve Vleerboer was er warme chocolademelk, een Infostand van de Stichting Matamba en sfeervolle dwarsfluitmuziek. Vervolgens liep de route naar de Buxustuin: daar bliezen de Midwinterhoornbloazers bij de Waterput en er was iets te drinken. Het atelier van Greetje Boerman was geopend. Het eindpunt was bij Erve op de Bekke waar het Mandolineorkest “de Regenboog” in Dickensachtige kleding speelde en er heerlijke soep aangeboden werd. In totaal is er ruim 80 liter soep geschonken.

Nu op naar volgend jaar.. De tiende keer…

> Enkele foto's van het kerstkuieren

Eindejaarsbrief 2018

17 December 2018

Als afsluiting van het jaar 2018 is er door het bestuur van de Stichting Matamba een eindejaarsbrief geschreven. Klik op de onderstaande link om hem te lezen.

> Eindejaarsbrief 2018

Tweedehands Speelgoedmarkt

24 November 2018

Op zaterdag 24 en zondag 25 november 2018 werd er door de Stichting Matamba in het Theaterhotel een Tweedehands Speelgoedmarkt gehouden.

De lokale Televisie zender AA visie maakte op de markt een filmpje.

Tweedehands Speelgoedmarkt

Werkbezoek september/oktober 2018 aan Matamba

30 October 2018

Van 22 oktober tot 6 november hebben Cobi Noordhoff en Michiel Noordhoff een werkbezoek gebracht aan Matamba. Ook Tom Bakker maakte de reis mee. Hieronder enkele filmpjes van het werkbezoek.

Een dag met de weeskinderen.

> De traditionele voetbalwedstrijd.

> Ophalen zwangere vrouw.

> Wegen van de kinderen.

> Een groet voor de zusters vanuit Nederland.

> Overhandigen orgel.

> Gezongen voor de kinderen en zij deden mee met de gebaren.

> En de kinderen zongen terug.

Een samenvatting van het hele werkbezoek ziet u in het volgende filmpje

> Een samenvatting

In memoriam Gerrit van Huizen

11 November 2018

Tijdens de avondwake voor Gerrit van Huizen sprak Cobi Noordhoff als voorzitter van de Stichting Matamba een in memoriam uit.

> in memoriam Gerrit van Huizen

Overlijden Gerrit van Huizen

15 October 2018

Op 11 oktober kregen we het heel verdrietige bericht dat onze penningmeester Gerrit van Huizen voor altijd was ingeslapen. Hieronder ziet u de rouwadvertentie en de advertentie die de Stichting Matamba in de krant heeft geplaatst. Klikt u op de foto voor een vergroting.