Rugtassen voor de weeskinderen

15 July 2017

Op zondag 2 juli jl waren Wim en Jannie van der Weide en Fred en Cobi Noordhoff van de Stichting Matamba op bezoek in de gemeenschap Rotterdam-Prinsenland van het Apostolisch Genootschap. Het was een inspirerende morgen: de kinderen uit de gemeenschap vertelden over hun uitgaansdag die de week daarvoor had plaats gevonden, er was een presentatie van de Stichting Matamba, een overweging, zang en muziek. De kinderen in Matamba werden verrast met een wel heel mooi cadeau: voor elk kind was er een fleurige rugtas.

Een groep dames van het genootschap, waarvan de jongste 61 is en de oudste 94, heeft de 27 rugtassen genaaid. Samen met een zelfgemaakte kaart, een tekening van de kinderen uit Rotterdam, een pen en een gesponsord rekenmachientje hebben we voor de kinderen een prachtig geschenk, dat in liefde gemaakt is. In augustus gaat een delegatie van het bestuur op werkbezoek naar Matamba. Op zaterdag 26 augustus 2017 is er een ontmoetings- en spelletjesdag voor de kinderen en hun voogden. De kinderen krijgen bij vertrek een rugtas met inhoud. We verheugen ons er nu al op hun gezichten te zien.