Welkom op de site van de Stichting Matamba

In het district Matamba, een afgelegen en geïsoleerd gebied in Tanzania, leven veel weeskinderen. De weeskinderen zijn vogelvrij: uitbuiting op het gebied van (gedwongen) sex en kinderarbeid ligt op de loer.

De Stichting Matamba wil hen samen met de dorpsbewoners veilig onder dak brengen. In Matamba is er de bereidheid om weeskinderen in gezinnen op te nemen. Maar er is gebrek aan een goede leefruimte, een eigen plek voor hen, aan voedsel, medische zorg, onderwijs en juridische ondersteuning. De adoptiegezinnen kunnen de weeskinderen dit alles onvoldoende bieden daar ze zelf arm zijn. Het Kinderproject wil de weeskinderen een kans geven door gezinnen die hen opnemen, te ondersteunen op het gebied van: onderdak, voeding, medische zorg, onderwijs en juridische ondersteuning. Kinderen hebben een dorp nodig, een thuis waar een kind, kind kan zijn en waar ze hun talenten kunnen ontwikkelen om uit te groeien tot weerbare volwassenen die op hun beurt volwaardig lid van de lokale gemeenschap kunnen worden.

Het doel van het Kinderproject is om een aantal weeskinderen te ondersteunen en de mogelijkheid te bieden uit te groeien tot goed opgeleide volwassenen. Het uiteindelijke doel is deze kinderen een goede toekomst te geven door onderdak en onderwijs mogelijk te maken, zodat ze later in hun eigen onderhoud kunnen voorzien en zo een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan hun gemeenschap.

Het Kinderproject is op Afrikaanse schaal een druppel op een gloeiende plaat, maar met de hulp van velen kunnen we het flink laten druppelen voor de weeskinderen in Matamba.

St. John's
Health Centre
Matamba
Tanzania

Overzicht laatste nieuws

Eindejaarsbrief 2017

11 December 2017

Zoals elk jaar is er ook nu weer een eindejaarsbrief van het bestuur van de Stichting Matamba. Daarin een terugblik op de activiteiten van het achterliggende jaar en ook een vooruitblik naar het jaar 2018.

Klik HIER voor de eindejaarsbrief 2017

Ook is een collage gemaakt van foto's van activiteiten in 2017 van de Stichting.

Kerstkuieren

30 November 2017

Tweede Kerstdag, 26 december is er weer Kerstkuieren!.

Voor meer informatie klik op het onderstaande plaatje.

» Bekijk meer nieuwsberichten.