Achtergrond informatie

De Stichting Matamba

Het begon met een ontmoeting van Jan Grotenhuis met Father Winfried uit Mpanga in Tanzania. Jan bezocht Mpanga en werd zo gegrepen door de arme bevolking van dit deel van Afrika dat hij besloot te helpen.

Sindsdien zijn onder zijn bezielende leiding met het geld van gulle gevers veel projecten uitgevoerd. Zo kunnen mensen in het dorp Mpanga nu meer oogsten door de aanschaf van tweedehands tractoren en is er nu opslag van rijst mogelijk. Er is ook een rijstmolen aangeschaft. In Mpanga is ook een microkrediet project gestart.

Het St. Johns Hospital:

In het dorp Matamba is er in november 2008 een prachtig health centre met 70 bedden geopend voor de bevolking van Matamba en omstreken:

St. John's
Health Centre
Matamba
Tanzania

Vanaf oktober 2009 heeft Jan Grotenhuis zijn bestuurstaken overgedragen aan een nieuw bestuur en wordt de naam stichting Father Winfried gewijzigd in de Stichting Matamba.

Jan Grotenhuis blijft als ere bestuurslid en adviseur nauw betrokken bij de activiteiten van de stichting.