Overzicht laatste nieuwsberichten:

Eindejaarsbrief 2017

11 December 2017

Zoals elk jaar is er ook nu weer een eindejaarsbrief van het bestuur van de Stichting Matamba. Daarin een terugblik op de activiteiten van het achterliggende jaar en ook een vooruitblik naar het jaar 2018.

Klik HIER voor de eindejaarsbrief 2017

Ook is een collage gemaakt van foto's van activiteiten in 2017 van de Stichting.

Vastenactie 2017

04 April 2017

De Vastenactie 2017 was weer een groot succes. Er zijn op de verschillende locaties foto's gemaakt. Zie de fotoreportages in de fotogalerij onder 'Media' van het Kinderproject.

Werkbezoek augustus 2017

16 October 2017

In augustus 2017 is er weer een werkbezoek gebracht aan Matamba. Hieronder een impressie van de reis.

Op 18 augustus 2017 zijn enkele leden van De Stichting Matamba vertrokken naar Matamba.

Na een lange reis zijn we in de avond van 19 augustus 2017 aangekomen op onze bestemming. We zijn wederom hartelijk en liefdevol ontvangen door Fr. Albert Mligo en de dorpsbewoners.

Zondag hebben we een kerkdienst bijgewoond. Voor de lokale bevolking is dit een dankfeest met veel zingen en dansen.

Maandag begon het echter werk. Als eerste hebben wij de officiële opening meegemaakt van het naaicentrum voor kansarme meisjes. Cobi Noordhoff (voorzitter van de stichting Matamba) mocht het lint doorknippen. Het is geweldig wat er in korte tijd is gepresteerd. In oktober 2016 zijn ze gestart met het kappen van bomen en het leggen van de fundering en in nog geen jaar tijd hebben ze dit prachtige gebouw gerealiseerd. Met daarin een leslokaal, een winkeltje, een opslagruimte, een toiletruimte en een kinderopvang. Tevens is er een woonhuisje voor de lerares. Er worden in 2 jaar tijd ongeveer 20 meisjes opgeleid, zodat ze zelfstandig kunnen werken en in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.

Wij hebben diverse weeskinderen van ons project bezocht en de huisjes geïnspecteerd.

Alle weeskinderen zijn op een zaterdag naar het Health Centre gekomen voor een ontmoeting met ons. We hebben eten en drinken met hen gedeeld, spelletjes gedaan en er is kleding uitgedeeld. Ook kregen de kinderen mais, bonen en diverse andere zaken mee. Dit krijgen ze elke veertien dagen. De kinderen komen soms van ver. Ze moeten wel 10 tot 12 km lopen.

We hebben samen met de kinderen van de kostschool feestgevierd en gegeten. De aanleiding was dat 28 kinderen naar het voortgezet onderwijs gingen.

Ook het 25 jarig jubileum van Fr. Albert is gevierd met een kerkdienst waarbij heel veel genodigden aanwezig waren.

De inkomsten en uitgaven zijn door de penningmeester bekeken en goedgekeurd.

Er zijn contacten gelegd met de stichting Somoi. Deze stichting zet zich in voor kinderen met een lichamelijke beperking. Er gaan in het voorjaar van 2018 twee vrijwilligers van deze Stichting naar Matamba.

Het was een zinvolle reis.

Voor foto's hiervan zie:

> werkbezoek augustus 2017

> werkbezoek augustus 2017 - 2

Kerstkuieren

30 November 2017

Tweede Kerstdag, 26 december is er weer Kerstkuieren!.

Voor meer informatie klik op het onderstaande plaatje.