Overzicht alle nieuwsberichten uit 2011:

Kerstkuiertocht 2011 weer een succes!

Kerstkuieren was weer een succes.

28 december 2011

Op tweede kerstdag werd voor de tweede keer een Kerstkuiertocht georganiseerd. Een kleine 200 wandelaars gingen op pad om het St. John’s Health Center in Matamba in Tanzania te ondersteunen.

Het personeel van het St. John Ziekenhuis.

Het St. John's Hospital stelt zich voor.

14 december 2011

Onlangs hebben we de nieuwe groepsfoto's mogen ontvangen van het personeel van het St. John's Hospital. Deze zijn nu toegevoegd bij het onderdeel achtergrond.

» Bekijk de pagina
Stichting Matamba ontvangt ANBI status

Stichting Matamba ontvangt ANBI status.

November 2011

De Stichting Matamba beschikt over de ANBI status. Dit is belangrijk voor donateurs die een fiscale aftrekpost willen. Onder de kop "ANBI" treft u een korte samenvatting aan.

Koken voor WWvK

Koken voor Wereld Wijd voor Kinderen.

Oktober 2011

Sinds 2010 sponsort Wil Akkies-Westerveld uit Oegstgeest de stichting Wereld Wijd voor Kinderen (WWvK) door te koken. Dit keer ging de opbrengst naar Matamba.

Nieuw bestuurslid voor Stichting Matamba.

September 2011

Cobi Noordhoff treedt toe als bestuurslid van de Stichting Matamba. Zij zal zorg dragen voor Public Relations van de Stichting Matamba.

Werkgroep Kerstkuiertocht pakt de draad weer op.

September 2011

De werkgroep van de Kerstkuiertocht is weer bij elkaar geweest en heeft de draad opgepakt om een 2e Kerstkuiertocht op tweede kerstdag 2011 voor te bereiden. Nadere informatie volgt.

Ziekenhuis nu officieel Health Centre

Ziekenhuis in Matamba nu officieel geregistreerd als "Health Centre".

Juni 2011

De stichting ontvangt bericht een van Fr. Albert Mligo dat stond het ziekenhuis officieel geregistreerd is door de Tanzaniaanse overheid. De naam van het ziekenhuis is hierdoor gewijzigd in "Matamba St.John's Health Centre". Het registratienummer hiervan is: 115202. Een grote stap voorwaarts om uit te groeien tot een volwaardig ziekenhuis..

F.C. Twente doneert voetbalkleding

F.C. Twente doneert voetbalkleding aan het elftal van Matamba.

Juni 2011.

Tijdens het bezoek van Father Albert in juni 2011 kreeg hij van FC Twente een rondleiding in het stadion aangeboden.

Father Albert bezoekt Nederland

Bezoek Father Albert aan Nederland.

Juni 2011

Op 29 mei was er een geslaagde ontmoeting met Father Albert in het Hopman van  Beusekomhuis.  Na de welkomstwoorden van de voorzitter en een dankwoord van Father Albert Mligo, werd de middag voor geopend verklaard.

Er vond een loterij plaats met diverse aantrekkelijke prijzen. Er kon geraden worden hoeveel erwten er in een fles zaten en er kon geboden worden op een duikcursus. Tijdens de middag werden er ballonnen uitgedeeld. Na het invullen van de naamkaartjes, die natuurlijk met een touwtje aan de ballonnen vastzaten, zijn de ballonnen gezamenlijk losgelaten. Een prachtig gezicht.

De prijswinnaars hebben inmiddels hun cadeautjes ontvangen. Al met al heeft deze bijeenkomst het zeer mooie bedrag van € 611,05 opgebracht.

Uitnodiging bezoek Father Albert

Uitnodiging bezoek Father Albert.

Mei 2011

Het bestuur van de Stichting Matamba nodigt iedereen van harte uit om aanwezig te zijn tijdens een gezellige middag ter gelegenheid van het verblijf van father Albert Mligo in Almelo. Het adres vindt u hieronder:

Hopman van Beusekomhuis
Oude Wierdenseweg 1
7604 BP Almelo.

Nieuwe website voor Stichting Matamba

Nieuwe website voor stichting Matamba in aantocht.

April 2011

De Stichting Matamba werkt aan een verbeterde website. Wij hopen hierdoor de bestaande donateurs beter over de ontwikkelingen in Tanzania-Matamba, het St. John's Healthe Centre te kunnen informeren. Natuurlijk hopen wij ook hiermee nieuwe donateurs te kunnen verwelkomen. U hoort van ons als nieuwe website online gaat.

Doelstelling stichting Matamba geformuleerd.

Maart 2011

De doelstelling wordt geformuleerd. Zie hiervoor doelstelling 2011.

» Lees de doelstelling