Tweedehands speelgoed- en boekenmarkt

Feestelijk randprogramma

Op zondag 18 november as van 14.00 – 17.00 uur vindt er in het gebouw van het Apostolisch Genootschap aan de Reeststraat te Almelo  een tweedehands speelgoed- en boekenmarkt plaats. De markt is in het kader van de Internationale Dag van de Rechten van het Kind. De opbrengst van de markt gaat naar de Stichting Matamba en wordt besteed aan een fornuis voor de keuken van het St. John’s Health Centre. Naast de verkoop van boeken en speelgoed is er een aantrekkelijk programma voor kinderen en volwassenen.

Aanbod

Er worden tweedehands boeken verkocht en oude schoolplaten. De boeken zijn in goede staat. Ook het speelgoed dat aangeboden wordt is compleet, heel en schoon.

Randgebeuren

Het feestelijke programma van de middag bestaat o.a. uit schminken, verkleden, sieraden maken, er is een verhalenverteller, er is een hapje en drankje en een verloting. Het geheel wordt muzikaal ondersteund door Jembégroep Akoma. Kortom het wordt een gezellige middag voor het hele gezin.

De Stichting Matamba

Het doel van de Stichting Matamba is de nodige zorg te verlenen aan de bevolking van Matamba en omgeving. Matamba is een klein dorp in Tanzania. De activiteiten van de stichting zijn vooral gericht op de financiële ondersteuning van het St. John's Health Centre. Ons ideaal is dat iedereen toegang krijgt tot gezondheidszorg. Maar we streven ook naar meer welzijn in brede zin voor alle kinderen en volwassenen.

Het doel voor 2012 is de aanschaf van een keuken voor de patiënten in het Health Centre. In Afrika zorgt de familie zelf voor de patiënten.

Internationale dag van de rechten voor het kind

Elk jaar wordt op 20 november de Internationale Dag van de Rechten van het Kind gevierd. Op die dag zijn er allerlei activiteiten om te herinneren dat kinderen speciale rechten hebben. UNICEF en de Verenigde Naties hebben hiervoor op 20 november 1989 een verdrag aangenomen. Hierin zijn de basisrechten van alle kinderen ter wereld vastgelegd.

Djembégroep Akoma

Djembégroep Akomá is een groep van 10 tot 12 spelers die ongeveer 5 jaar bij elkaar is. De groep speelt naast originele Afrikaanse nummers een eigen repertoire. Kenmerkend voor Afrikaanse Djembé muziek is het gevoel voor ritme. De groep speelt naast ‘strakke’ nummers, waarbij elke slag synchroon moet zijn, losse nummers. Bij deze losse nummers staat nooit vast wat er precies gaat gebeuren. De basis ligt vast en daarnaast laten we ons verrassen.

De muziek is bij uitstek geschikt om op te bewegen, juist omdat het zo ritmisch is.

Klik hier om de folder te bekijken!

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Cobi Noordhoff

Tel.: 0546-860948 of per mail: f.noordhoff@home.nl

Tijdens de tweede hands speelgoed- en boekenmarkt zal er ook een veiling plaats vinden van schilderijen van de kunstenares Erna Spoelstra

Hieronder ziet u een aantal van haar schilderijen.

St. John's
Health Centre