Koken voor Wereld Wijd voor Kinderen.

De opbrengst was deze keer voor het project in Matamba.

Oktober 2011. Sinds 2010 sponsort Wil Akkies-Westerveld uit Oegstgeest de stichting Wereld Wijd voor Kinderen (WWvK) door te koken. Zij vertelt: “Mijn gasten hebben altijd een warm hart voor kinderen in achterstandssituaties. Zij kiezen een project uit de WWvK-lijst dat hen het meest aanspreekt. Zij betalen de ingrediënten vooraf en ik volg de keuken van het land waarin het project zich afspeelt”.

Op 29-9-11 ontvingen wij bijvoorbeeld het voltallige personeel van Boekhandel Van der Meer in Noordwijk. De Boekhandel is een begrip in de streek. Zie: www.boekhandelvandermeer.nl. De eigenaars trakteerden hun mensen op een avond "Koken voor WWvK" en zorgden zodoende ook voor de financiële kant van het goede doel. In overleg werd gekozen voor het project gezondheidszorg en zorg voor AIDS weeskinderen vanuit het Health Center in Matamba-Tanzania. De keuken werd dus Oost Afrikaans en bestond o.a. uit pompoensoep, peri peri gerechten, chakalata en zoet gehaktbrood. De boekhandel doneerde € 300,00. Dit bedrag maakte ik onmiddellijk over naar WWvK in de zekerheid dat het een heel goede bestemming krijgt in Matamba.

Meer informatie over koken voor het goede doel: www.kokenvoorwwvk.nl